5.11.10

banjir

seteruk teruk banjir kali ni, alhamdulillah la rumah aku keluarga aku tak kena sikit pun air banjir. redup kering elok saja. serius, alhamdulillah.
aku tengok rumah rumah orang lain sampai tinggal bumbung, perumahan dah macam sungai, air paras dada. gila weh.
dah habis banjir nanti nak kena clear kotoq kotoq semua tu lagi pastu dengan nak baiki apa apa yang patut lagi. semua guna duit. isk. kesian. sekarang masing masing pun merempat di mana mana yang bule merempat. duduk la kat hotel mewah mana pun dalam kepala mesti pikiaq pasai rumah jugak. kesian nya la haihh. sayu ja rasa. apalah sangat rasa sayu orang yang tak kena apa apa ni compare dengan rasa sayu mangsa mangsa tu. tak pa lah dugaan Tuhan.

eh nak bagitau rindu nak mampos saja padahal tetiba meleret terinsaf pasai banjir pulak. isk.
aku frust dengan banjir kali ni sebab perlis tenggelam. laluan dari perlis ke sini pun takdak semua tenggelam. kesian aku. alahai. alahai. eh gatai.

yang baik baik saja untuk semua mangsa banjir.
yang bertuah macam aku, alhamdulillah la weh.
terima kasih sangat sangat, Tuhan.
jangan lupa mintak yang baik baik saja untuk yang tak bernasib baik weh.
dah.

3 comments:

bugs said...

smakin terok kn, dok hujan lg ka weh?

eda said...

ada kata makin surut. ada kata makin terok. tah la

tya ah ah said...

this is ngada namanya. tapikan eda airasia kan murah! now eberiboday ken felai! :p