28.8.10

my lane.

4 bulan lepas, sumpah aku tenggelam setenggelam yang boleh.
takkan lah tak tenggelam kan.
kena tipu dengan orang ni, orang tu, orang situ.
bukannya tipu sikit-sikit.

ayaq mata memang best friend aku paling karib, paling akrab, paling setia time tu.
everyday, bai. fucking everyday. fr fucking 2 months plus. everyfuckingday aku menangis. menangis tu sepatutnya benda rare untuk aku buat. tapi dah jadi rutin time tu.
bila dah masuk belajaq, dah tak hari-hari menangis.
tapi selang 2-3 hari dalam bilik gelap berkunci, bawah selimut, aku menangis sorang-sorang. sampai lelap.

lemah gila.

"apa salah aku kat korang? besaq ka salah yang aku dah buat sampai macam ni aku kena? kenapa tak bagitau apa salah aku?"
soalan-soalan yang aku selalu monologue sorang-sorang.

dan last-last aku neutralize balik dengan jawapan sendiri.
"ha'ah la tu ada salah aku somewhere. tak pa aku terima ja kalau ni cara korang nak revenge or bagi aku rasa balik apa yang korang rasa. i deserve every shits yang korang tabur."

dengan orang-orang yang taktau cerita dok tanya macam-macam lagi.
bukan setakat tanya ja. tapi,
"tu la kau kuat jeles tak bagi dia keluar lepak"
"kau la kuat emo"
"blablafuckingbla"

aku senyum saja time tu.
korang tak tau apa. serius korang takdak clue langsung.
yang tahu, tahu.

berat gila rasa.
rasa apa yang berat pun aku taktau.
tarik nafas dalam-dalam pun tak kasi efek apa.
sehari, plus minus, habis sekotak.

berat gila.
sumpah,
berat gila.

sekarang, entah la dari mana rasa ni.
tapi,
dah plus minus sebulan air mata aku tak turun langsung.
dah plus minus sebulan aku tak termenung emo dengan taik yang sama.
dah plus minus sebulan aku banyak senyum.
no. i dont have a pengganti, gewe, calon, bf, balak or whatsoever yang korang nak sebut. and never plan to have one fr the meantime. serik. paranoid.

bukan aku lupa. bukan aku dah get over sepenuhnya dengan segala taik-taik yang dah jadi. aku ingat dengan clear lagi dari taik yang awal sekali sampai taik yang paling latest. tarikh-tarikh penting semua aku ingat. semua. dengan jelasnya ada dalam kepala otak aku.

tapi, benda dah jadi kan.
dan aku pun dah penat la kot.
dan udah-udah la tu menyiksa diri, kan?
padahal orang-orang tersebut live their life happily ever after juga haha.

so, yeah.
ayuh la senyum balik.
ayuh la happy gelak macam orang sawan balik.

manusia-manusia yang rasa aku overreact or drama queen or whatever,
sorry. it was my first time handling shit macam ni.
so, yeah haha.

and tya dan nik.
i am sorry fr being so dramatic 4 bulan lepas.
i am sorry fr being a pain in yr ass .
i am sorry fr all the trouble and shits yang korang kena layan dan dengaq.
i am sorry fr taking some of yr time just to be with me and ease me yang gila meroyan.
but most of all, thank you banyak-banyak sebab ada tepi eda kiri kanan time eda paling lah tenggelam. thank you. eda hutang dengan korang tapi eda tak tau macam mana nak repay budi korang. tuhan saja bule balas korang. thank you. thank you sangat-sangat.

eh sepatutnya entry ni entry terpendek sekali sebab nak bagitau aku happy nak mampos semalam sampai rasa nak lebih dari 24 jam untuk semalam! alahaiiiii tapi apakan daya. (thank you juga hehe). tapi terflashback bagai pulak. pft. ok bye.

p/s : awak, jangan tunggu. biaq la kita pegi lain arah. tapi jangan lupa senyum saja untuk semua. yang baik-baik saja untuk awak. =)

8 comments:

Ali said...

gila ah kuat! ;) sabaq.

dot said...

sementara nak kuat tu, aku ranap teruk. nak bangun balik memang payah.

fynn ada cakap something somewhere to someone,
"hati tak boleh paksa. hadap saja"

moga hg pun cepat kuat. pastu igt balik semua-semua sambil senyum.

=)

. T Y D N D Y . said...

ttbe feeling lebih lak baca entry ni sbb kat blakang ada bunyi musik standard2 drama cerita melayu sedih tu. haha.

well whateveritis, suke mak bila tgk u da mula positif balik cam ni and happy dengan senyum geli wpun bila bgn tdoq still annoying. haha.

apa barang thank you ja, blowjob aa skali. HAHAHAAHAHAHAH!

:)

dot said...

haha jadahnya drama melayu! i demand a soundtrack dari cerita one litre of tears. ehh betoi ka tajuk tah. apa2 lah.

jadahnya senyum geli?!!! haha bodo. eda bgn tdoq pun senyum kot sekarang (cececehhh)

ngopngopngoppp *bj*

. T Y D N D Y . said...

pergh demanding. drama melayu je ckup aaa, baru 1 malaysia :p

ELEH NAK TYA ELABORATE KE PASAL SENYUM GELI??? hahaha. oohh percayanya lah saya yg eda bgn tdo senyum. aishhh. menipunyoo laa, eda tau tak menipu dibulan ramadhan tu dosa besaaq? hahahaha.


ah ah ah ah. again again.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

. T Y D N D Y . said...

pergh demanding. drama melayu je ckup aaa, baru 1 malaysia :p

ELEH NAK TYA ELABORATE KE PASAL SENYUM GELI??? hahaha. oohh percayanya lah saya yg eda bgn tdo senyum. aishhh. menipunyoo laa, eda tau tak menipu dibulan ramadhan tu dosa besaaq? hahahaha.


ah ah ah ah. again again.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!

dot said...

dejavu ka? haha

. T Y D N D Y . said...

tya tny tu nk tya elaborate ke pasal senyum geli :p