5.8.10

.

lately, ramai orang mati. yang baik, yang cerah masa depan. orang-orang yang boleh bawak a wee bit changes mungkin pada orang lain, mungkin a change untuk agama, dan mungkin negara.

yang slacker macam aku entah kenapa masih lagi ada. and terus jadi slacker and a burden to everyone. slacker yang tak bawa untung langsung. untuk diri sendiri pun tak untung langsung apatah lagi untuk orang lain, keluarga, agama, negara.

bunyi ayat aku mungkin salah untuk orang-orang, tapi sekarang ni, lately ni, aku fikir entah kenapa macam salah saja nyawa-nyawa yang dah di tarik balik. silap orang ni. silap nyawa. rugi.

...

al-fatihah untuk semua yang dah pergi.
and i am truly sorry fr myself; fr being myself.
sorry.

1 comment:

emantajuddin said...

dear, ajal maut semua d tangan Tuhan..xada yg salah pun dgn ketetapanNya bila nk tarik nyawa seseorang..and kita yg Allah masih bg peluang utk hidup harus setiap hari syukur..tanda Allah masih kasih pada kita utk kita sama2 byk kan amalan n islah kan diri kita..manusia x terlepas dari buat silap dan berbuat dosa..tp kalau kita sedar dlm hati kita yg kita dah berbuat silap and mahu berubah, itu tanda Allah syg pada kita.. =) puasa dah nk dkt..teringat masa kita dok hostel dlu..take care dear..will see u in 4months time!