23.7.10

kadang-kadang,

rasa sorry fr myself; fr being myself.
kira macam rasa tak best nya jadi aku. kenapa lah aku ni macam aku yang sekarang.
aku rasa kalau aku yang macam perempuan-perempuan ramai kat luaq sana macam lagi aman ja hidup.

yang cakap lembut-lembut.
tak la setiap baris ayat pun nak mencarut saja.

yang pandai melawa.
tak la selekeh geli geleman sampai kena tipu dengan boyfriend sendiri.

yang ikut current flow dalam apa-apa segi.
tak lah ketinggalan pastu senyap malu ja bila orang cakap blablabla.

yang kental yang betoi-betoi kental.
tak lah pura-pura kental bajet cool bajet kental sampai penat.

yang banyak bersabaq.
tak lah jadi outspoken sampai benda tak buat pun kena tuduh.

yang semua-semua yang bukan aku lah.
so tak lah aku rasa tahi sangat macam sekarang.

(ini yang part tak suka dok rumah ni asyik pikiaq benda sia-sia ja lepastu makan sampai perut mengandung 3 bulan. okbye.)

3 comments:

. T Y D N D Y . said...

Nurul edang saya,

yang cakap lembut-lembut tu kadang2 dia bukan maksudkan apa yg dia cakap pun, cakap sekadar nak orang tengok dia tu lembut.

yang pandai melawa tu kadang2 tak semestinya perangai dia lawa. Kalau muka tu dah tua, lutut berselulit, perangai busuk macam najis, mekap lawa pun orang pandang tak lawa jgk.

yang sentiasa up to date tu kadang2 dia miss the fun apa dengan apa yang dia actually ada, and kadang2 benda tak up to date tu lagi fun mikior dr benda yg up to date. Cuba eda pikir pasal cerita predator dengan cerita p. ramlee mana lg best?

yang kental btol2 kental tu kadang2 bersedih jugak dia. kalau dia kental, tiba2 kucing dia mati. dia nageh jgk. cam ciko. LOL. sebenarnya orang yang boleh survive dengan apa jua keadaan yg dtg kat dia tu yang btoi2 kental sebenarnya.

yang banyak bersabar tu kadang2 tak sabar jugak dia. Macam tya, tya igt tya sabar. tapi ada jgk masa2 yang tya tak sabar macam hr tu bila tya penat naik tangga pastu tya soh eda cpt2 bukak pintu pastu eda emo tanak layan tya selama semenet tu. hahaha. tp point dia sabar orang ada had dia. xda org yg kalau org baling taik kat muka pon dia sabar lg.

yang sume sume bukan eda tu la kadang2 orang yang tak kenal eda boleh suka dengan eda. have some faith in yr self. after all, kita kan memang bukan perempuan yang macam tu. we are the spectators, and we are happy this way.

remember?

hik. Sometime i'm funny but mostly i'm yr friend.

Okay bye.

eda said...

weh! boleh pi buat entry baru sendiri la kot? hahahha.

thanks tetek! kelakar aa pulak hahaha.

bye!

. T Y D N D Y . said...

hahaha biaq aa nak buat entri kat blog eda. ngaaaa :D

mmg la, sometime i'm funny kan. hahahah ;p